|
Времето: София: ° C | Пловдив: ° C | Варна: ° C | Бургас: ° C
|
| Новини » Здраве |
|
Данък Пица ни помага да отслабнем
Business Post 10.03.2010 г. Според проучване на американски изследователи, данък в размер на 18% върху пицата и безалкохолните напитки би намалил средно теглото при възрастните с 2 кг. Според сметките на същите изследователи, този данък може да спести 147 млрд. долара на бюджета за здравеопазване, понеже точно толкова пари Америка дава за борба със затлъстяването. "Тази мярка няма да разреши напълно проблема с епидемията от затлъстяване и вероятно ще бъде посрещната на нож от производители и търговци с храни, но може да стане важна стратегия за ликвидирането на прекомерната консумация", заявява екипът с ръководител Кия Дъфи от университета в Северна Каролина, цитирана от агенция Ройтерс. Освен че ще съкрати приемането на калории и ще допринесе за намаляването на телесното тегло, тази политика ще доведе до спад в заболеваемостта от диабет сред възрастните, добавят изследователите. Затлъстяването е един от най-сериозните здравни проблеми на Америка. Близо 2/3 от американците имат наднормено тегло и законодателите по места предприемат мерки, за да накарат гражданите поне да намалят консумацията. Например в Калифорния и Филаделфия бяха предложени закони за увеличаване на налозите върху безалкохолните напитки с цел да се намали тяхната консумация. Учените са открили правопропорционална зависимост между увеличението на цените за храна и напитки и намаляването на тяхната консумация. За изследвания период 10% покачване на цените на пицата и безалкохолните е довело до 7% намаляване на общия брой калории, приети от напитки и 12% от пица. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Архив | Контакти | RSS | За нас | Партньори | Реклама | Сървър Хостинг от FColor.bg | Copyright 2006-2012 © Business Post |
| BPost Network: BNews.bg | BPost.bg | barekov.com | Партньори: Ombudsman.bg |